Banka ČSOB informovala verejnosť o pripravovanej odstávke svojich digitálnych služieb, ktorá nastane v sobotu 14. júna od 00:00 do 11:30 hod. Odporúča preto klientom, aby všetky potrebné operácie vykonali ešte pred týmto plánovaným výpadkom.
Dočasné obmedzenia digitálnych služieb na viac ako 11 hodín
Počas plánovanej technickej odstávky, ktorá potrvá 11 a pol hodiny, bude pozastavené fungovanie hlavných digitálnych platforiem banky ČSOB. Nedostupné budú služby Moja ČSOB, internetová aplikácia SmartBanking i ČSOB API (PSD2). Klienti nebudú môcť po celú dobu odstávky realizovať žiadne online operácie, ako sú prevody peňazí, kontrola zostatku či iné elektronické platby.
Banka však zdôraznila, že odstávka neovplyvní používanie bežných platobných kariet ani prístup ku hotovosti cez bankomaty. Tieto služby zostanú počas celej odstávky dostupné bez obmedzenia.
ČSOB odporúča klientom, ktorí plánujú cez víkend online finančné transakcie, predvídať vzniknuté obmedzenia vopred a realizovať všetky naliehavé operácie ešte v piatok, prípadne mať pripravenú nevyhnutnú hotovosť pre prípad potreby počas soboty dopoludnia.
Od júla pribudnú ďalšie bezhotovostné pobočky
Okrem pripravovanej sobotnej odstávky banka ohlásila aj rozšírenie siete svojich bezhotovostných pobočiek. Od 1. júla 2025 prejde na bezhotovostný režim päť ďalších pobočiek, a to konkrétne v Bánovciach nad Bebravou na Námestí Ľudovíta Štúra 10, v Partizánskom na ulici Gen. Svobodu 885, v Šali na Hlavnej ulici 10/33, v Trenčíne v OC Južanka na ulici Gen. Svobodu 1 a vo Veľkom Krtíši na Nemocničnej 10.
Tieto vybrané pobočky už nebudú umožňovať hotovostné operácie u pokladníkov, klienti však budú mať stále možnosť využívať bankomaty na výber a vklad hotovosti priamo v priestoroch pobočiek. Alternatívne môžu vykonávať hotovostné transakcie priamo v najbližších plnohodnotných pobočkách ČSOB.
Banka vo svojom oznámení uviedla, že všetky potrebné informácie o dostupnosti služieb jednotlivých pobočiek a bankomatov sú pravidelne aktualizované na jej internetovej stránke, v časti nazvanej „Pobočky a bankomaty“.
Modernizácia služieb ako nevyhnutnosť pre kvalitu a bezpečnosť
Pravidelné plánované odstávky digitálnych služieb, aká nastane aj túto sobotu, sú podľa bankového sektora štandardnou praxou. Banka ČSOB takýmto spôsobom postupuje pri nevyhnutných technologických aktualizáciách s cieľom zachovať vysokú kvalitu svojich služieb, posilňovať bezpečnosť digitálnych systémov a priebežne ich modernizovať podľa najnovších štandardov.
Vedenie banky tiež verejnosti vyjadrilo ospravedlnenie za prípadné komplikácie, ktoré môžu byť spôsobené plánovanou odstávkou. Spoločnosť zároveň uistila, že po skončení technických práce budú online služby plne obnovené bezprostredne po termíne ukončenia odstávky, teda v sobotu o 11:30 dopoludnia.