Automobilka Audi pristúpila k významnej revízii svojich pôvodných plánov týkajúcich sa ukončenia výroby vozidiel so spaľovacími motormi. Aj keď pôvodne značka avizovala uvedenie posledného nového modelu so spaľovacím motorom už v polovici aktuálneho desaťročia a úplné zastavenie výroby áut na benzín a naftu v roku 2033, najnovšie rozhodnutie manažmentu tento jasný termín ruší. Audi teraz potvrdzuje pokračovanie výroby klasických pohonných jednotiek minimálne ďalších desať rokov.
Nové vedenie uprednostňuje flexibilnejší prístup k prechodu na elektromobilitu
Gernot Döllner, ktorý nedávno zasadol na čelo automobilky Audi, prijal kľúčové rozhodnutie o zmene kurzu pri prechode od spaľovacích motorov k elektromobilom. Podľa Döllnera automobilka aktuálne neplánuje záväzok ukončiť kompletne výrobu benzínových a naftových vozidiel. Miesto toho značka ohlásila na roky 2024 až 2026 uvedenie viacerých nových modelov so spaľovacími motormi, vrátane pokročilých plug-in hybridných verzií, ktoré majú zabezpečiť značnú trhovú flexibilitu.
Audi tiež potvrdzuje, že výroba spaľovacích vozidiel môže prebiehať aj po roku 2035, pokiaľ to umožní legislatívna a trhová situácia. Aktuálne zmeny reflektujú širšiu tendenciu v automobilovom odvetví, kde viaceré značky postupne prehodnocujú svoje ambiciózne elektrické stratégie, zohľadňujúc najmä dopyt zákazníkov a reálne možnosti trhu.
Pripravené modely vrátane RS a S pokračujú aj po r. 2033
Značka Audi má pritom stále pripravených viacero obľúbených vozidiel klasickej koncepcie. Jedná sa napríklad o modelové rady Audi A5, A6 a kompaktný crossover Q3, ktoré ostávajú súčasťou ponuky zaručene minimálne ďalšiu dekádu. Pre priaznivcov športovej jazdy prichádza pozitívna správa – manažment značky deklaruje pokračovanie vývoja aj produkcie športových prevedení označovaných písmenami S a RS dlhšie, než bolo pôvodne plánované.
Popri spaľovacích variantoch však Audi aktívne rozvíja svoju elektrifikovanú ponuku. Automobilka v poslednom období zaznamenala výrazné zvýšenie predajov elektrických vozidiel a plánuje rozšírenie ponuky cenovo dostupnejších elektromobilov. Sústredí sa pritom na kompaktný model, ktorý sa veľkostne zaradí po bok Audi A3, ale bude kompletne vlastným produktom značky Audi, nie vývojovo odvodeným od iných koncernových elektromobilov, akými sú Volkswagen ID.2, Škoda Epiq či Cupra Raval. Audi očakáva, že nový cenovo prístupný elektrický model pritiahne väčšiu skupinu zákazníkov a zvýši konkurencieschopnosť automobilky na neustále sa rozvíjajúcom trhu elektrických vozidiel.
Audi zvažuje návrat ikonických športových modelov
Strategická diskusia manažmentu Audi zahŕňa tiež zvažovanie znovuoživenia ikonických športových modelov ako Audi R8 a menšieho športového kupé TT. Proces vyhodnocovania a testovania rôznych konceptov stále pokračuje, pričom automobilka vidí jednoznačný trhový potenciál v oživení podobných modelov, ktoré majú silnú základňu fanúšikov a dlhoročnú históriu.
Aj keď momentálne nie je úplne jasné, ktoré spomedzi týchto plánovaných konceptov skutočne uvidia svetlo sveta, firma otvorene priznáva, že pri rozhodovaniach o budúcich nových produktoch zohľadňuje najmä aktuálnu preferenciu zákazníkov. Navyše Audi nevylučuje ani možnosť, že by obnovilo automobil so spaľovacím motorom aj v segmente prémiových športových vozidiel, čím dáva trhu jasný signál o pripravenosti reagovať na reálny dopyt.
V najbližších rokoch sa tak očakáva ďalšie spresňovanie budúcej stratégie značky Audi. Finálna trajektória automobilky v oblasti elektromobility a spaľovacích motorov pritom ostáva podmienená vývojom legislatívy, spotrebiteľského dopytu a všeobecnými trhovými okolnosťami.