Medzinárodná obchodná platforma Temu, ktorú využívajú aj tisíce Slovákov, sa rozhodla významne rozšíriť svoje pôsobenie na európskom trhu. Táto obľúbená nákupná služba, známa predovšetkým širokou ponukou lacných produktov z oblasti elektroniky, módy či domácich potrieb, plánuje do svojho sortimentu zaradiť viac potravinových výrobkov. S novým plánom chce Temu cieliť najmä na zákazníkov v Európe, pričom prioritou sa majú stať lokálne európske produkty.
Potraviny od európskych predajcov
V rámci svojho nového obchodného plánu Temu oznámilo, že je otvorené spolupráci nielen s predajcami v Rakúsku, ale aj v mnohých ďalších krajinách Európy. Hlavným cieľom tejto spolupráce má byť poskytnutie potravinového sortimentu z miestnych zdrojov. Väčšina ponuky potravín, ktoré sa na platforme objavia, pochádza práve od regionálnych európskych dodávateľov. Ide o krok, prostredníctvom ktorého chce čínsky online gigant priblížiť európskym zákazníkom produkty z vlastného trhu.
Na projekte pracuje osobitný tím, zložený z expertov zameraných výlučne na nadväzovanie kontaktov a budovanie partnerstiev s európskymi producentmi potravín. Podľa dostupných informácií má platforma záujem najmä o rozšírenie svojej ponuky cukroviniek, nealkoholických nápojov a výrobkov určených pre domácu kozmetiku. Okrem toho by v blízkom čase mali pribudnúť aj tovary pre záhradkárov, čím spoločnosť ešte viac diverzifikuje svoju ponuku produktov.
Nárast popularity v Rakúsku
Vhodným príkladom úspešného pôsobenia Temu na európskom kontinente sa stalo susedné Rakúsko, kde si platforma získala priaznivcov vďaka svojej rozmanitej, pritom cenovo dostupnej ponuke. Dôkazom rastúcej popularity je až 1,8 milióna rakúskych návštevníkov webovej stránky Temu mesačne. Zmena stratégie v podobe pridávania miestnych potravín môže prispieť nielen k ďalšiemu posilneniu postavenia Temu na tomto trhu, ale tiež k zlepšeniu reputácie platformy, ktorá bola v poslednom období spojená aj s viacerými kontroverziami.
Spoločnosť doteraz ponúkala produkty prevažne od ázijských výrobcov, dominuje pritom Čína. Temu totiž nevlastní vlastné skladové priestor a pôsobí ako sprostredkovateľ medzi predajcom a konečným spotrebiteľom. Od polovice roka 2024 sa očakáva, že platforma oficiálne otvorí možnosť európskym maloobchodníkom ponúkať svoje produkty širšej klientele na Temu.
Reakcie skupín pre ochranu spotrebiteľov
Zmena obchodnej stratégie Temu prichádza práve v období zvýšených aktivít európskych zástupcov maloobchodu a združení na ochranu spotrebiteľov, ktoré žiadajú prísnejšiu reguláciu ázijských online platforiem s nízkymi cenami. K tým, ktorí čelia podobnému tlaku, patria okrem Temu aj známe značky Shein a AliExpress.
Zameraním sa na európskych dodávateľov a výrobky vyrobené priamo na kontinente chce Temu zrejme aj zmierniť tieto kritické hlasy a súčasne si upevniť svoju pozíciu na európskom online trhu. Ak sa nový obchodný smer osvedčí, európskym spotrebiteľom sa naskytne príležitosť získať kvalitné lokálne produkty za ceny prístupné širokej vrstve zákazníkov.