Slovenské obchody pristupujú k preventívnemu stiahnutiu obľúbených výrobkov značky Pribináček. Iniciatívu spustila spoločnosť Savencia Fromage & Dairy SK, ktorá požiadala obchodné reťazce o okamžité opatrenie vzhľadom na výrobnú poruchu.
Problém v tesnení kelímkov
Dôvodom stiahnutia produktov z predaja je výrobná chyba, konkrétne nedostatočne tesniaci zvar medzi viečkom a kelímkom. Tieto problémy sa týkajú výrobkov Pribináček Mliečna krupička s objemom 140 gramov (EAN 8594008278827, dátumy minimálnej trvanlivosti 22.7.2025 a 15.7.2025) a Pribináček Krupička so škoricou s rovnakým gramážou (EAN 8594008278834, dátum minimálnej trvanlivosti 22.7.2025).
Podľa upozornenia reťazca Tesco, ktorý výrobky pravidelne ponúka vo svojich predajniach, nejde o všetky produkty značky Pribináček, ale iba o vyššie uvedené šarže. Chyba v tesniacom zvare môže mať za následok jednoduchšie prenikanie mikroorganizmov z okolitého prostredia, vrátane baktérií a plesní.
Riziko kontaminácie a zdravotných komplikácií
Podľa odborníkov hrozí, že netesné obaly umožnia preniknutie kontaminantov zo vzduchu, čo môže viesť nielen k predčasnému znehodnoteniu výrobku, ale aj k riziku zdravotných ťažkostí u spotrebiteľa. Pribináček môže byť v dôsledku tohto problému náchylnejší na tvorbu plesne, zmenu konzistencie, prípadne na vznik nepríjemného zápachu a chuti.
Spotrebitelia môžu kontaminovaný produkt zjesť bez toho, aby ihneď spozorovali jeho znehodnotenie. Konzumácia takejto potraviny však môže negatívne zasiahnuť predovšetkým citlivejšie skupiny populácie, akými sú malé deti, tehotné ženy a staršie osoby.
Odporúčanie výrobcu: Produkt nekonzumujte, vráťte ho predajcovi
Výrobca aj obchodný reťazec Tesco nabádajú zákazníkov, aby výrobky z týchto šarží nekonzumovali. Pri akomkoľvek podozrení na nedostatočne tesný kelímok, ako napríklad nesúvislé tesnenie, uvoľnené viečko alebo viditeľný únik obsahu, odporúčajú výrobok vrátiť priamo na predajných miestach, kde bol zakúpený.
Tesco umožnilo vrátenie výrobku vo všetkých svojich predajniach na Slovensku. Zákazníci, ktorí prinesú problematické balenie na informácie alebo centrum služieb zákazníkom, majú podľa ubezpečenia obchodného reťazca nárok na vrátenie celej zaplatenej sumy.